Schimbarea uleiului
Schimbarea uleiului de motor in mod regulat conform instructiunilor producatorului este una dintre modalitatile optime de a-i asigura masinii tale o functionare excelenta.
Uleiul lubrifiaza piesele mobile ale motorului si impiedica contactul metal pe metal, minimizand frecarea si eliminand incalzirea excesiva - si toate acestea la un loc permit o mai buna eficacitatea a combustibilului si o reducere a emisiilor de gaze poluante. Uleiul de motor inlatura murdaria, aschiile metalice si alte impuritati din motor si le retine in filtrul de ulei.
Ce se intampla daca nu-l faci la timp?
Uleiul de motor are o viata limitata in timp – dupa un anumit interval de timp incepe sa-si piarda calitatile de lubrifiere si se carbonizeaza (devine ulei ars). Atunci cand se intampla asta, motorul se contamineaza cu depuneri de carbune care scurteaza in mod semnificativ viata motorului.
Cand schimbi uleiul la (sau inainte de) intervalul sugerat de producator, schimbi de fapt uleiul inainte de punctul de carbonizare, iar motorul ramane curat si cand i se pune uleiul nou este gata sa lucreze puternic.
Cand nu ai facut schimbul de ulei, depunerile de carbune incep sa obtureze filtrul de ulei si sa reduca furnizarea de ulei, cauzand marirea frictiunii. Motorul incepe sa se uzeze mult mai repede.
Pentru performante optime ale motorului, eficienta combustibilului si pentru reducerea emisiilor de gaze poluante, foloseste doar uleiul recomandat in manualul masini. Unii producatori avertizeaza ca nu trebuie folosite uleiurile cu aditivi.
Daca nu iti amintesti cand ai schimbat uleiul ultima oara, verifica nivelul de ulei de pe tija de nivel a uleiului si ori de cate ori schimbi uleiul, inlocuieste si filtrul de ulei!